Senior Marketing Professional

 

De titel Senior Marketing Professional is een internationaal erkend kwaliteitskeurmerk om vakbekwame en hooggekwalificeerde marketeers te certificeren. Het bijhouden van vakinformatie is daarbij een vereiste.

Sinds 2014 ben ik 'SMP'er'.


Achtergrond

Annemarie Blitterswijk

In 16 jaar Agro & Food business bij een groot aardappel veredelings bedrijf heb ik veel ervaringen opgedaan binnen diverse afdelingen.

Zo weet ik wat het is om in een kas of op het land te werken, ik ken logistiek en daghandel, heb ervaring in export binnendienst en werkte de laatste 9 jaar als marketing projectmanager veel samen met sales. Tenslotte zijn marketing en sales onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Strategie
In deze laatste functie was ik nauw betrokken bij het bepalen van de lange termijn strategie van diverse afdelingen. Onder andere bij HR, Communicatie & Marketing en binnen de internationale Business Unit Retail Fresh.

Co-creatie

De afgelopen jaren heb ik diverse projecten in co-creatie met bedrijven uit de Foodservice en tuinbouw gerealiseerd en was ik lid van de aardappel-promotie werkgroep waarmee we aan de wieg stonden van de branche brede consumenten promotie campagne 'Power to the Pieper'.

 

Product & Concept ontwikkeling

In samenwerking met R&D en Productmanagement ontwikkelen van nieuw versproducten en concepten. Deels gestuurd vanuit consumenten vraag, deels ontstaan vanuit de technische vernieuwingen binnen R&D. Wat blijft: goed analyseren wat de klant echt wil en je product boodschap begrijpbaar maken voor de eindgebruiker!

 

Merken bouwen in vers
Het in de markt zetten van merken is mijn grote hobby; van idee naar implementatie. Meerwaarde creëren voor een soms alledaags product, door deze een eigen stijl, herkenbaarheid en daarmee toegevoegde waarde te geven.

Doelen, haalbaarheid, consumenten onderzoek, interne en/of B2B communicatie, brand creatie, productplanning en het uiteindelijk lanceren in de markt. Een aantal van de merken waar ik als projectmanager aan werkte, zijn zelfs genomineerd voor marketing en innovatie prijzen.

Strategie met een praktische aanpak
Ik ben een projectmanager met een praktische en resultaat gerichte aanpak. Niet oeverloos vergaderen, maar na gedegen voorbereiding en duidelijk doel, snel in haalbare stappen aan de slag.

Daarom ben ik ook een voorstander van de SCRUM techniek: Snel starten en waar nodig onderweg bijsturen.

 

 


Werkervaring

  • Consumenten onderzoek
  • Strategie processen en doelen
  • Projectmanagement
  • Brainstormsessies met klanten
  • Trendanalyses
  • Workshops & presentaties geven
  • Productontwikkeling i.s.m. R&D
  • Marketing introducties van vers concepten
  • Ontwikkelen van Marketing Communicatie middelen
  • Projectmanagement voor nieuwe websites
  • Implementatie van nieuwe huisstijl
  • Beheren van bestaande websites
  • On- en offline tekst schrijven voor B2B en B2C
  • Leiding geven
  • Deelnemen in werkgroepen van branche organisatie

Opleidingen & trainingen

  • Nima Marketing A & Business Marketing B
  • Leading & Managing (Gustav Kaiser)
  • Projectmanagement Prince 2
  • Diverse marketing vakinhoudelijke trainingen zoals;
    • Business Model Canvas
    • Neuromarketing
    • Storytelling
    • Global marketing
    • Scrum & agile
    • Copywriting
    • Doorbreek denkpatronen
    • Merk positionering